Villkor och bestämmelser

Allmänna villkor och bestämmelser

Denna webbplats drivs av Telavo. På hela webbplatsen hänvisar termerna ”vi”, ”oss”, ”vår” och ”operatör” till Telavo. Telavo erbjuder denna webbplats, inklusive all information, verktyg och tjänster som är tillgängliga från denna webbplats till dig, användaren, under förutsättning att du accepterar alla villkor, policyer och meddelanden som anges här.

Genom att besöka vår webbplats och/eller köpa något från oss godkänner du vår ”Tjänst” och samtycker till att vara bunden av följande villkor (”Användarvillkor”, ”Villkor”), inklusive de ytterligare villkor och policyer som hänvisas till häri och/eller som finns tillgängliga via hyperlänk. Dessa användarvillkor gäller för alla användare av webbplatsen, inklusive men inte begränsat till användare som är webbläsare, leverantörer, kunder, säljare och/eller innehållsbidragsgivare.

Läs dessa användarvillkor noggrant innan du går in på eller använder vår webbplats. Genom att besöka eller använda någon del av webbplatsen samtycker du till att vara bunden av dessa användarvillkor. Om du inte samtycker till alla villkor i detta avtal kommer du inte att kunna komma åt webbplatsen eller använda några tjänster. Om dessa användarvillkor betraktas som ett erbjudande, är acceptansen uttryckligen begränsad till dessa användarvillkor.

Alla nya funktioner eller verktyg som läggs till i den nuvarande butiken omfattas också av användarvillkoren. Du kan när som helst se den senaste versionen av användarvillkoren på denna sida. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera, modifiera eller ersätta någon del av dessa användarvillkor genom att publicera uppdateringar och/eller ändringar på vår webbplats. Det är ditt ansvar att regelbundet kontrollera denna sida för ändringar. Din fortsatta användning av eller tillgång till webbplatsen efter publicering av eventuella ändringar utgör godkännande av dessa ändringar.

Vår butik är värd på Shopify Inc. De ger oss den online e-handelsplattform som gör att vi kan sälja våra produkter och tjänster till dig.

Genom att godkänna dessa användarvillkor intygar du att du är minst myndig i den stat eller provins där du bor, eller att du är myndig i den stat eller provins där du bor och att du har gett oss ditt tillstånd att låta alla dina minderåriga familjemedlemmar använda denna webbplats.

Du får inte använda våra produkter för olagliga eller obehöriga ändamål, och du får inte heller bryta mot några lagar i din jurisdiktion (inklusive men inte begränsat till upphovsrättslagar) när du använder tjänsten.

Du får inte överföra maskar eller virus eller någon kod av destruktiv natur.

Ett brott mot eller en överträdelse av något av villkoren kommer att leda till omedelbar uppsägning av dina tjänster.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst och av vilken anledning som helst neka någon att använda våra tjänster.

Du förstår att ditt innehåll (exklusive kreditkortsuppgifter) kan överföras okrypterat och kan inkludera (a) överföringar över olika nätverk; och (b) ändringar för att uppfylla och anpassa sig till de tekniska kraven för anslutande nätverk eller enheter. Kreditkortsuppgifter kommer alltid att krypteras under överföringar över nätverk.

Du samtycker till att inte reproducera, duplicera, kopiera, sälja, återförsälja eller utnyttja någon del av Tjänsten, användning av Tjänsten eller åtkomst till Tjänsten eller någon kontakt på den webbplats genom vilken Tjänsten erbjuds, utan uttryckligt skriftligt medgivande från oss.

De rubriker som används i detta avtal är endast avsedda för bekvämlighet och ska inte begränsa eller på annat sätt påverka dessa villkor.

ARTIKEL 1 - DEFINITIONER

I dessa avtalsvillkor gäller följande definitioner:

Betänketid: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt;

Konsument: den fysiska person som inte agerar i utövandet av ett yrke eller företag och ingår ett distansavtal med entreprenören;

Dag: den 2 oktober 2024

Varaktig transaktion: ett distansavtal som avser en serie varor och/eller tjänster, vars leverans- och/eller köpskyldighet är spridd över tiden;

varaktigt medium: varje medel som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att lagra information som är riktad till honom personligen på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.

Ångerrätt: konsumentens möjlighet att frånträda distansavtalet inom ångerfristen;

Företagare: den fysiska eller juridiska person som erbjuder varor och/eller tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal varigenom, inom ramen för ett system som organiseras av företagaren för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, fram till och med ingåendet av avtalet, exklusiv användning görs av en eller flera tekniker för distanskommunikation;

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och företagaren har samlats i samma rum samtidigt.

Allmänna villkor: de nuvarande allmänna villkoren för entreprenören.

ARTIKEL 2 - FÖRETAGARENS IDENTITET

Företagets namn: Telavo

Handelskammarens nummer: 95260463

Handelsnamn: Telavo

Momsregistreringsnummer: NL005140724B35

E-post för kundtjänst: info@telavo.se

Företagets adress: Hobostraat 9, 3363KK, Sliedrecht

Returadress: 7 Dan Xi Lu, Yi Wu Shi, Jin Hua Shi, Zhe Jiang Sheng, Kina, 322000

ARTIKEL 3 - TILLÄMPLIGHET

Dessa allmänna villkor gäller för alla erbjudanden från entreprenören och för alla distansavtal och beställningar som ingås mellan entreprenör och konsument.

Innan distansavtalet ingås kommer texten till dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges att de allmänna villkoren kan inspekteras i företagarens lokaler och att de kommer att skickas gratis till konsumenten så snart som möjligt på begäran.

Om distansavtalet ingås på elektronisk väg får, utan hinder av föregående stycke och innan distansavtalet ingås, texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten på elektronisk väg på ett sådant sätt att konsumenten lätt kan lagra den på en varaktig databärare. Om detta inte rimligen är möjligt kommer det innan distansavtalet ingås att anges var de allmänna villkoren kan läsas elektroniskt och att de kommer att skickas elektroniskt eller på annat sätt kostnadsfritt på konsumentens begäran.

För det fall särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor ska andra och tredje styckena gälla i tillämpliga delar och vid motstridiga allmänna villkor kan konsumenten alltid förlita sig på den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för denne.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt helt eller delvis skulle vara ogiltiga eller upphävas, ska avtalet och dessa villkor i övrigt fortsätta att gälla och bestämmelsen i fråga ska utan dröjsmål genom ömsesidig överenskommelse ersättas med en bestämmelse som så nära som möjligt ansluter till innebörden av den ursprungliga.

Situationer som inte regleras i dessa allmänna villkor ska bedömas ”i andan” av dessa allmänna villkor.

Oklarheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor ska tolkas ”i andan” av dessa allmänna villkor.

ARTIKEL 4 - ERBJUDANDET

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor, kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet.

Erbjudandet är utan förpliktelse. Entreprenören har rätt att ändra och justera erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om entreprenören använder bilder, är dessa en sanningsenlig representation av de erbjudna produkterna och / eller tjänsterna. Uppenbara misstag eller uppenbara fel i erbjudandet binder inte entreprenören

Alla bilder, specifikationer och uppgifter i erbjudandet är vägledande och kan inte utgöra grund för ersättning eller uppsägning av avtalet.

Bilder som medföljer produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Operatören kan inte garantera att de färger som visas exakt motsvarar de verkliga färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till godkännandet av erbjudandet. Detta gäller särskilt:

priset, exklusive tullklareringskostnader och importmoms. Dessa ytterligare kostnader kommer att vara på kundens bekostnad och risk. Post- och/eller kurirtjänsten kommer att använda den särskilda förordningen för post- och kurirtjänster med avseende på import. Detta system gäller om varorna importeras till destinationslandet i EU, vilket är fallet i det aktuella fallet. Post- och/eller kurirföretaget tar ut mervärdesskatten (tillsammans med de tullklareringsavgifter som tas ut) från mottagaren av varorna;

eventuella kostnader för avsändande;

På vilket sätt avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta ändamål;

huruvida ångerrätten är tillämplig eller inte;

metod för betalning, leverans och fullgörande av avtalet;

den tid inom vilken erbjudandet ska accepteras eller den tid inom vilken näringsidkaren garanterar priset

Höjden på taxan för distanskommunikation om kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den vanliga grundtaxan för det kommunikationsmedel som används;

Huruvida avtalet arkiveras efter det att det har ingåtts och, om så är fallet, på vilket sätt konsumenten kan ta del av det;

Det sätt på vilket konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera och, om så önskas, rätta de uppgifter som konsumenten lämnat i enlighet med avtalet;

Eventuella andra språk än nederländska på vilka avtalet kan ingås;

de uppförandekoder som näringsidkaren omfattas av och det sätt på vilket konsumenten kan ta del av dessa uppförandekoder på elektronisk väg, och

Distansavtalets minsta löptid vid en transaktion som varar under en viss tid.

Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, typ av material.

ARTIKEL 5 - AVTALET

Om inte annat följer av bestämmelserna i punkt 4 ingås avtalet när konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller de villkor som anges.

Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt kommer näringsidkaren omedelbart att bekräfta mottagandet av godkännandet av erbjudandet elektroniskt. Så länge mottagandet av denna accept inte har bekräftats av entreprenören kan konsumenten upplösa avtalet.

Om avtalet ingås elektroniskt ska entreprenören vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt ska företagaren vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

Företagaren kan - inom de rättsliga ramarna - informera sig om huruvida konsumenten kan uppfylla sina betalningsskyldigheter, liksom alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om företagaren på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller ansökan eller att förena särskilda villkor för genomförandet, samtidigt som han anger skäl.

Företagaren ska lämna följande information tillsammans med varan eller tjänsten till konsumenten, skriftligen eller på ett sådant sätt att den kan lagras av konsumenten på ett lättillgängligt sätt på en varaktig databärare:

1. besöksadressen till företagarens etablering dit konsumenten kan vända sig med klagomål;

2. Villkoren för och sättet på vilket konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt, eller ett tydligt meddelande om att ångerrätten inte gäller;

3. Information om garantier och befintliga eftermarknadstjänster;

4. de uppgifter som anges i artikel 4.3 i dessa villkor, såvida inte näringsidkaren redan har lämnat dessa uppgifter till konsumenten innan avtalet ingås

5. villkoren för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är på obestämd tid.

Om det är fråga om ett tidsbestämt avtal gäller bestämmelsen i föregående stycke endast den första leveransen.

Varje avtal ingås under suspensiva villkor om tillräcklig tillgänglighet av de relevanta produkterna.

ARTIKEL 6 - ÅNGERRÄTT

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att säga upp avtalet utan att ange skäl under en period av 14 dagar. Denna reflektionsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som i förväg utsetts av konsumenten och gjorts känd för entreprenören.

Under reflektionsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och dess förpackning med försiktighet. Han kommer endast att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt ska han återlämna produkten till näringsidkaren med alla levererade tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och originalförpackning, i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som näringsidkaren har lämnat.

Om konsumenten vill utöva sin ångerrätt är han skyldig att göra detta känt för entreprenören inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten bör meddela detta genom ett skriftligt meddelande/mejl. Efter att konsumenten har meddelat att han vill utöva sin ångerrätt måste han returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna returnerades i tid, t.ex. med hjälp av ett avsändningsbevis.

Om kunden, efter utgången av de perioder som nämns i punkterna 2 och 3, inte har uttryckt sin önskan att utnyttja sin ångerrätt eller inte har returnerat produkten till entreprenören, är köpet ett faktum.

ARTIKEL 7 - KOSTNADER VID ÅNGERRÄTT

Om konsumenten utövar sin ångerrätt ska kostnaderna för att returnera produkterna bäras av konsumenten.

Om konsumenten har betalat ett belopp kommer entreprenören att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar efter ångerrätten. Detta gäller under förutsättning att produkten redan har mottagits tillbaka av entreprenören eller att avgörande bevis för fullständig retur kan presenteras.

ARTIKEL 8 - UTESLUTNING AV ÅNGERRÄTT

Näringsidkaren kan utesluta konsumentens ångerrätt för produkter som beskrivs i punkterna 2 och 3. Undantaget från ångerrätten gäller endast om näringsidkaren tydligt har angett detta i erbjudandet eller åtminstone i god tid innan avtalet ingås.

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter:

1. som har skapats av företagaren i enlighet med konsumentens specifikationer;

2. som är av klart personlig karaktär

3. som på grund av sin natur inte kan returneras

4. som förstörs eller åldras snabbt

5. vars pris är föremål för fluktuationer på den finansiella marknaden som entreprenören inte har något inflytande över;

6. för enskilda tidningar och tidskrifter

7. för ljud- och videoinspelningar och datorprogram som konsumenten har brutit förseglingen på

8. för hygieniska produkter som konsumenten har brutit förseglingen på.

Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för tjänster:

1. som avser boende, transport, restaurangverksamhet eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss period;

2. vars leverans har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut;

3. som avser vadslagning och lotterier.

ARTIKEL 9 - PRISET

Jag förbehåller mig rätten att ändra priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds under den giltighetstid som anges i erbjudandet, inklusive till följd av ändringar av momssatser.

I motsats till föregående stycke kan entreprenören erbjuda produkter eller tjänster vars priser är bundna till fluktuationer på finansmarknaden och som entreprenören inte har något inflytande över, med rörliga priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att alla priser som nämns är riktpriser kommer att nämnas i erbjudandet.

Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är resultatet av lagstadgade förordningar eller bestämmelser.

Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om entreprenören har fastställt dem och:

1. dessa är en följd av lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter; eller

2. konsumenten har rätt att säga upp avtalet från och med den dag då prishöjningen träder i kraft.

Enligt artikel 5.1 i 1968 års omsättningsskattelag är leveransplatsen det land där transporten påbörjas. I det aktuella fallet sker denna leverans utanför EU. Efter detta kommer post- eller budfirman att ta ut importmoms eller förtullningsavgifter från kunden. Följaktligen kommer ingen moms att debiteras av entreprenören.

Alla priser är föremål för tryckfel. Inget ansvar accepteras för konsekvenserna av feltryck och sättningsfel. I händelse av tryck- och sättfel är entreprenören inte skyldig att leverera produkten enligt det felaktiga priset.

ARTIKEL 10 - ÖVERENSSTÄMMELSE OCH GARANTI

Näringsidkaren garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på sundhet och/eller användbarhet och de befintliga lagbestämmelserna och/eller myndighetsföreskrifterna på dagen för avtalets ingående. Om så avtalats garanterar näringsidkaren också att produkten är lämplig för annat än normal användning.

En garanti som lämnas av näringsidkaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagliga rättigheter och krav som konsumenten kan göra gällande mot näringsidkaren på grundval av avtalet.

Eventuella defekta eller felaktigt levererade produkter ska rapporteras till entreprenören skriftligen inom 14 dagar efter leverans. Retur av produkterna ska ske i originalförpackning och i nyskick.

Entreprenörens garantiperiod motsvarar fabrikens garantiperiod. Entreprenören är dock aldrig ansvarig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild tillämpning av konsumenten, eller för några råd angående användning eller tillämpning av produkterna.

Garantin gäller inte om:

Konsumenten har själv reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller låtit tredje part reparera och/eller modifiera dem;

De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt slarvigt behandlats eller behandlats i strid med entreprenörens instruktioner och/eller på förpackningen;

Otillräckligheten är helt eller delvis resultatet av föreskrifter som införts eller kommer att införas av regeringen angående arten eller kvaliteten på de använda materialen.

Artikel 11 - Leverans och genomförande

Entreprenören kommer att ta största möjliga försiktighet vid mottagande och utförande av produktorder.

Leveransplatsen är den adress som konsumenten har gjort känd för företaget.

Med förbehåll för vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar med lämplig hastighet men senast inom 30 dagar, såvida inte konsumenten har kommit överens om en längre leveransperiod. Om leveransen försenas, eller om en beställning inte kan eller endast delvis kan utföras, kommer konsumenten att informeras om detta senast 30 dagar efter det att beställningen gjordes. Konsumenten har i så fall rätt att häva avtalet utan kostnad och rätt till eventuellt skadestånd.

Vid upplösning i enlighet med föregående stycke kommer entreprenören att återbetala det belopp som konsumenten har betalat så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar efter upplösningen.

Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig kommer entreprenören att anstränga sig för att tillhandahålla en ersättningsartikel. Senast vid leveransen kommer det att anges tydligt och begripligt att en ersättningsartikel levereras. Med ersättningsartiklar kan ångerrätten inte uteslutas. Kostnaderna för eventuell returtransport ska bäras av entreprenören.

Risken för skada och / eller förlust av produkter ligger hos entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en representant som utsetts i förväg och gjorts känd för entreprenören, såvida inte annat uttryckligen avtalats.

Artikel 12 - Transaktioners varaktighet: varaktighet, uppsägning och förlängning

Uppsägning

Konsumenten kan säga upp ett tillsvidareavtal som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst, med förbehåll för tillämpliga uppsägningsregler och en uppsägningstid på högst en månad.

Konsumenten kan säga upp ett tidsbegränsat avtal som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst vid utgången av den tidsbegränsade perioden, med förbehåll för de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Konsumenter kan säga upp de avtal som avses i föregående stycken:

när som helst och inte vara begränsade till uppsägning vid en viss tidpunkt eller under en viss period;

åtminstone säga upp dem på samma sätt som de ingicks av honom;

alltid säga upp med samma uppsägningstid som entreprenören har fastställt för sig själv.

Förnyelse

Ett tidsbegränsat avtal som har ingåtts för regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster får inte automatiskt förlängas eller förnyas för en bestämd tid.

Trots vad som sägs i föregående stycke får ett tidsbegränsat avtal som har ingåtts för regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter förnyas underförstått för en bestämd tid som inte överstiger tre månader, om konsumenten kan säga upp det förnyade avtalet mot slutet av förnyelseperioden med en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Ett tidsbegränsat avtal som har ingåtts om regelbunden leverans av varor eller tjänster får endast förlängas underförstått på obestämd tid om konsumenten när som helst kan säga upp det med en uppsägningstid som inte överstiger en månad och en uppsägningstid som inte överstiger tre månader om avtalet avser regelbunden, men mindre än en gång i månaden, leverans av dagstidningar eller veckotidningar och tidskrifter.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dags- eller veckotidningar och tidskrifter genom introduktion (prov- eller introduktionsabonnemang) förlängs inte underförstått och upphör automatiskt vid prov- eller introduktionsperiodens slut.

Avtalets löptid

Om ett avtal har en löptid på mer än ett år får konsumenten efter ett år säga upp avtalet när som helst med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte rimliga och skäliga skäl talar emot uppsägning före utgången av den avtalade löptiden.

Artikel 13 - Betalning

Om inte annat avtalats ska de belopp som konsumenten är skyldig att betala betalas inom 7 arbetsdagar efter det att den betänketid som avses i artikel 6.1 har börjat löpa. Vid avtal om tillhandahållande av en tjänst börjar denna period löpa efter det att konsumenten har mottagit bekräftelsen på avtalet.

Konsumenten har skyldighet att omedelbart rapportera felaktigheter i betalningsuppgifter som lämnats eller nämnts till entreprenören.

Om konsumenten inte betalar har företagaren rätt att, med förbehåll för lagliga begränsningar, debitera de rimliga kostnader som i förväg har meddelats konsumenten.

Artikel 14 - Klagomålsförfarande

Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas in till entreprenören inom 7 dagar fullständigt och tydligt beskrivet, efter att konsumenten har upptäckt bristerna.

Klagomål som lämnas till entreprenören kommer att besvaras inom en period av 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid kommer entreprenören att svara inom 14-dagarsperioden med ett meddelande om mottagande och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet.

Ett klagomål upphäver inte företagarens skyldigheter, såvida inte företagaren skriftligen anger något annat.

Om ett klagomål anses vara motiverat av entreprenören kommer entreprenören, efter eget gottfinnande, antingen att ersätta eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.

Artikel 15 - Tvister

På avtal mellan entreprenören och konsumenten som dessa allmänna villkor gäller gäller endast nederländsk lag. Även om konsumenten är bosatt utomlands.

ARTIKEL 16 - PERSONLIG INFORMATION

Din inlämning av personlig information via butiken är föremål för vår sekretesspolicy. För att se vår integritetspolicy.

ARTIKEL 17 - FEL, INEXAKTHETER OCH UTELÄMNANDEN

Från tid till annan kan det finnas information på vår webbplats eller i Tjänsten som innehåller typografiska fel, felaktigheter eller utelämnanden som kan relatera till produktbeskrivningar, priser, kampanjer, erbjudanden, fraktkostnader för produkter, transittider och tillgänglighet. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel, felaktigheter eller utelämnanden och att ändra eller uppdatera information eller annullera beställningar om information i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats är felaktig när som helst och utan föregående meddelande (inklusive efter att du har gjort din beställning).

Vi är inte skyldiga att uppdatera, ändra eller förtydliga någon information i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats, inklusive men inte begränsat till prisinformation, förutom vad som krävs enligt lag. Inget angivet uppdaterings- eller förnyelsedatum får tillämpas i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats för att ange att någon information i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats har ändrats eller uppdaterats.

ARTIKEL 18 - ÄNDRINGAR AV ANVÄNDARVILLKOREN

Du kan när som helst se den senaste versionen av Användarvillkoren på denna sida.

Vi förbehåller oss rätten att efter eget gottfinnande uppdatera, modifiera eller ersätta någon del av dessa användarvillkor genom att publicera uppdateringar och ändringar på vår webbplats. 

Det är ditt ansvar att regelbundet kontrollera om det finns några ändringar på vår webbplats. Din fortsatta användning av eller tillgång till vår webbplats eller tjänsten efter publicering av ändringar i dessa användarvillkor utgör godkännande av dessa ändringar.

ARTIKEL 19 - CESOP

På grund av de åtgärder som införts och skärpts från och med 2024 avseende ”Amendment to the Turnover Tax Act 1968 (Wet implementatie Richtlijn betalingsdienstaanbieders)” och därmed införandet av Central Electronic System of Payment Information (CESOP), får betaltjänstleverantörer registrera uppgifter i det europeiska CESOP-systemet.